Virksomheder er igen varme på FC Roskilde

25. januar 2021

Pressemeddelelse

Lokalt ejerskab har fået gang i tegning af nye sponsoraftaler og forlængelse af eksisterende

 

Først skrev Viby-virksomheden CP under på en ny aftale som hovedsponsor for FC Roskilde. Siden er bunken af nye sponsoraftaler og forlængelse af eksisterende vokset ganske betragteligt på direktør Claus Grønborgs skrivebord.

  • Det har virkelig været et boost for klubben, at vi først kunne melde ud om nye ejere og siden om ansættelse af ny cheftræner. De gode ringe har spredt sig i lokalområdet, og vi oplever fin interesse for at blive en del af det nye set-up omkring FC Roskilde, siger Claus Grønborg.

 

Sponsorer er vores fundament

Interessen har udmøntet sig i en stribe sponsoraftaler. Men det er også en forudsætning for at holde en professionel fodboldklub kørende.

  • Sponsorerne er hele fundamentet for at kunne drive en fodboldklub på eliteniveau. Uden opbakning fra erhvervslivet ville vi ikke kunne have et divisionshold, fastslår Claus Grønborg.

 

FC Roskilde har pt. cirka 100 sponsorer, men det skal gerne blive til mange flere i de kommende måneder. Og det tror direktøren også vil lykkes.

  • Jeg siger ikke, at det er nemt at skaffe sponsorer, men det er tydeligt, at de nye ejere har givet energi og tro på tingene. Det samme gælder ansættelsen af Michael Jørgensen som cheftræner. Der er kommet ro og stabilitet om klubben, og det er afgørende, siger Claus Grønborg.

 

Sponsorat er en win-win

HTO Nedrivning er en af de lokale virksomheder, som nu har valgt at bakke FC Roskilde op. Ifølge medejer Anya Mortensen var det især det nye ejerskab, der triggede. 

  • Jeg elsker fodbold, og da vi fik nyheden om et lokalt forankret ejerskab af FC Roskilde, var jeg ikke i tvivl om, at vi skulle være med i sponsorkredsen og hjælpe med at sikre klubben plads i 2. division i næste sæson.
  • Jeg ser også frem til at blive en del af det erhvervsnetværk, der er omkring klubben. For mig er sponsoratet en win-win, hvor vi støtter klubben, men forhåbentligt også får nye forretningsforbindelser, siger Anya Mortensen, som således vil være at finde både på tilskuerpladserne i Rådmandshaven og til netværksmøderne.

 

Nye ejere er de rette til opgaven

Landinspektørfirmaet LE34 var blandt de få, som i 2019 tegnede en sponsorkontrakt for to år, og partner Mette Bach Glitzky er indstillet på, at de forhandlinger, der går i gang om få måneder, skal munde ud i en fornyelse af samarbejdet.

  • Jeg kan ikke forestille mig andet, end at vi fortsætter med at bakke FC Roskilde op. Nu har vi været med i syv-otte år, og jeg er meget tryg ved det nye set-up med ejerkredsen og cheftræneren.
  • Michael kender jeg ikke, men han virker til at have stor energi og en smittende glæde og bliver en god mand for klubben. Ejerne kender jeg som nogle ildsjæle, så det skal nok blive godt. De har en stor opgave foran sig, men kan nogen gøre det, så er det dem, for de vil det.

 

Mette Glitzky ser også frem til, at ejerkredsen engagerer sig med sponsorerne og erhvervsnetværket.

  • Jeg har nok haft lidt svært ved at identificere mig med klubben de seneste par år. Jeg er sikker på, at de nye ejere vil være en aktiv del af erhvervsnetværket, og det glæder jeg mig til. Det giver et bedre afsæt for sponsorerne at bakke op omkring klubben, når ejerne deltager aktivt.

 

Fodboldglæden smitter

Direktør Claus Grønborg kan forsikre, at de nye ejere er fuldt opmærksomme på værdien af et erhvervsliv tæt knyttet til klubben.

  • De er alle aktive med at skaffe sponsorer, og jeg er superglad for, at de stiller deres kompetencer til rådighed for klubben. Deres engagement og positive tilgang får hele glæden ved fodbold til at smitte af på omgivelserne.

 

Kontakt og yderligere information