maj

Andreas Hermansens kamp nr. 100 – oktober 2022

Statistikere kan også lave fejl og i forbindelse med en anden spillers kampantal blev Andreas Herman, i daglig tale kaldet ”Herman”, gået efter i sømmene inden det forestående jubilæum. Der var smuttet 11 kampe og kamp nr. 100 var den 1. oktober 2022, hvor vi hjemme foran 706 tilskuere tabte knebent 0-1 til topholdet Esbjerg.

Anders Hermansen kom til FC Roskilde den 4. august 2015 fra Hvalsø og kom med på U/19-holdet.

Det blev debut den 3. april 2016 ude mod Silkeborg (6-2 nederlag foran 1.975 tilskuere)- og det gik trægt med kampe i starten. Hans første scoring kom i den uventede storsejr i Fredericia 4/11-2018 (7-1).

Hele året 2019 gik med skader og foråret 2020 gav syv kamoe inden det fra efteråret blev til ”fast arbejde” og han var nu blevet anfører for holdet og det var han frem til og efteråret 2022, hvor Teamet omkring holdet mente der skulle ske noget nyt.

Efter et mindre skadesforløb fik ”Herman” en kamp på Sjællandsserieholdet og spillede her sammen med lillebror, Tobias, der er anfører på dette hold. ”Det var specielt og hyggeligt og vi vandt en storsejr, så alt var i orden” sagde han efterfølgende til undertegnede. Det understreger netop de egenskaber han har – kæmper for sin klub, går forrest og respekterer de præmisser det er under.

”Herman” har udviklet sig gennem årene i FCR efter ankomsten fra Hvalsø, og han er fortsat glad for at være i klubben.

Men: ”Det har de senere år været meget turbulent med udskiftning på og ikke mindst omkring holdet – vi har nu styr på spillet, synes jeg, og vi skal nok overleve og se frem til at få ro på det med en ny træner.” (og efterfølgende også assistenttræner – Daniel Sehested skal være cheftræner i Young Boys FD).

Lad os give ”Herman” en ekstra hånd når vi optræder hjemme igen, efter fire uger, på lørdag kl.14 mod Brabrand. Samtidig bliver der også en til Monday, der rundede kamp nr. 100 mod BK Frem. Herom nærmere i næste uge.

/Bjørn Jensen