FC Roskilde får ny hovedsponsor

På trods af nedrykningen til 2. division nyder FC Roskilde fortsat så stor lokal opbakning, at klubben fremover vil dele reklamepladsen på spilletrøjerne mellem to sponsorer.

FC Roskilde er rykket ud af Betsafe-Ligaen og ned i 2. division. Men det har ikke haft betydning for den lokale opbakning fra erhvervslivet. Materieludlejeren og pavillonproducenten CP ApS har således netop tegnet en hovedsponsoraftale gældende for de kommende tre sæsoner.

"Vi har været med fra dag ét i FC Roskilde og har aldrig oplevet et så godt lokalt netværk, så vi vil gerne gøre vores til, at klubben vender tilbage, hvor vi mener, den hører hjemme. Det var forkert, at vi rykkede ned, og det skal vi have lavet om på", lyder det fra Peter Jakobsen, der er direktør i CP.

Direktør i FC Roskilde Kim Milton ser den nye sponsoraftale som udtryk for, at opbakningen og ønsket om fremtidig sportslig succes er intakt i Roskildes erhvervsliv. Han fortæller, at ingen sponsorer er faldet fra som følge af nedrykningen og øjner muligheder i, at modstanderne nu hedder Fremad Amager, Frem og Nordvest FC i stedet for Hjørring, Blokhus og Hobro.

"For vores sponsorer er 2. division næsten mere interessant end Betsafe-ligaen, for 13 af de 15 modstanderhold ligger inden for 50 km. afstand af Roskilde. Så sponsorerne får mulighed for at profilere sig over for en række virksomheder, som ligger meget tættere på og derfor er meget mere sandsynlige kunder", siger Kim Milton, der ligeledes håber på flere tilskuere på grund af udsigten til de mange lokalopgør.

Som følge af sponsoraftalen vil det fremover være CP’s logo, der pryder fronten af FC Roskildes spilletrøjer. Den plads har hidtil været forbeholdt Spar Nord, som vel at mærke bevarer sit sponsorat i klubben og fremover vil være at finde på spilletrøjernes ryg.

"Aftalen med CP er en klar styrkelse af FC Roskildes sportslige muligheder, og vi er glade for fremover at dele trøjen med en af de stærke lokale virksomheder", siger direktør Kaj Sunddal fra Spar Nord.

Sponsoraftalen med CP indeholder udover et pænt årligt beløb til klubkassen også en aftale om en udvidelse af kontorfaciliteterne ved Roskilde Idrætspark. Dermed får de fysiske rammer i Rådmandshaven et længe ventet og tiltrængt løft.

For yderligere oplysninger, kontakt:

Direktør Peter Jakobsen, CP ApS

på 3018 9060